Nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej likwiduje
konieczność przedstawiania znaku towarowego w formie graficznej.
Zmiana przepisów wynika z
rozwoju technologii, który wprowadził do obrotu niestandardowe znaki towarowe -
dźwiękowe, zapachowe, przestrzenne czy hologramy.
Zgodnie z nowym brzmieniem art.
120 Prawa własności przemysłowej znak towarowy może składać się z każdego
oznaczenia umożliwiającego odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od
towarów innego przedsiębiorstwa oraz możliwego do przedstawienia
w rejestrze znaków towarowych, o którym mowa w art. 228 ust. 1 pkt 4, w
sposób pozwalający na ustalenie jednoznacznego i dokładnego przedmiotu
udzielonej ochrony (ustęp 1).
Znakiem towarowym, w rozumieniu
ust. 1, może być w szczególności wyraz, włącznie z nazwiskiem, rysunek, litera,
cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także
dźwięk (ustęp 2).
Nowe przepisy wdrażają
dyrektywę unijną 2015/2436 i wchodzą w życie 14 stycznia 2019 r.
Więcej informacji na stronie: https://inforfk.pl/aktualnosci/4614341,Znak-towarowy-nie-musi-miec-postaci-graficznej.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz