piątek, 22 listopada 2019

Komisja Etyki Reklamy bada zgodność reklam z dobrymi obyczajami

Komisja Etyki Reklamy bada zgodność reklam z dobrymi obyczajami.

Nie wszystkim odbiorcom spodobała się jedna z reklam IKEI zachęcająca do zakupu pościeli, na skutek czego została złożona skarga do Komisji Etyki Reklamy. W filmie reklamowym kobieta przekonuje mężczyznę do zakupu posłania z wyżej wskazanego sklepu. Reklama w humorystyczny sposób miała pokazywać, że pościel z IKEI ułatwia spokojny i wygodny sen w przeciwieństwie do starej pościeli, która „gryzie” i powoduje, że „krew gotuje się” w osobie, która nie chce zakupić nowego produktu z IKEI. Według części odbiorców, spot powinien być nadawany dopiero po godzinie 22 z uwagi na treści mogące przestraszyć dzieci.

Komisja Etyki Reklamy przeanalizowała sposób podania reklamy pod względem jej realizacji w poczuciu odpowiedzialności społecznej, dobrych obyczajów i zasad uczciwej konkurencji. Nadto KER weryfikowała, czy spot może zagrażać rozwojowi fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu. Ostatecznie Komisja uznała, że reklama nie narusza zasad etycznych.

Źródło: https://bezprawnik.pl/reklama-poscieli-z-ikei/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz