Komisja
Etyki Reklamy bada zgodność reklam z dobrymi obyczajami.
Nie wszystkim odbiorcom
spodobała się jedna z reklam IKEI zachęcająca do zakupu pościeli, na skutek
czego została złożona skarga do Komisji Etyki Reklamy. W filmie reklamowym
kobieta przekonuje mężczyznę do zakupu posłania z wyżej wskazanego sklepu. Reklama
w humorystyczny sposób miała pokazywać, że pościel z IKEI ułatwia spokojny i
wygodny sen w przeciwieństwie do starej pościeli, która „gryzie” i powoduje, że
„krew gotuje się” w osobie, która nie chce zakupić nowego produktu z IKEI. Według
części odbiorców, spot powinien być nadawany dopiero po godzinie 22 z uwagi na
treści mogące przestraszyć dzieci.
Komisja Etyki Reklamy przeanalizowała
sposób podania reklamy pod względem jej realizacji w poczuciu odpowiedzialności
społecznej, dobrych obyczajów i zasad uczciwej konkurencji. Nadto KER weryfikowała,
czy spot może zagrażać rozwojowi fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu
dalszemu. Ostatecznie Komisja uznała, że reklama nie narusza zasad etycznych.
Źródło: https://bezprawnik.pl/reklama-poscieli-z-ikei/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz